Most a opěrná zeď
Most přes Ostrovský potok je předpjatý deskový silniční most o jednom poli celkové délky 28,80 ma šířky 14,10 m. Vozovka na mostě má šířku 7,50 m a od oboustranných dvoumetrových chodníků je oddělena 0,50 m širokými odvodňovacími proužky. Stavební výška mostu je 1,015 m a spodní líc konstrukce je 0,5 m nad předpokládanou hladinou stoleté vody v řece Sázavě. Součástí stavby mostu byla též úprava přilehlé křižovatky a chodníků.
Opěrná stěna celkové délky v líci 62,68 m a výšky koruny nad chodníkem od 1,62 do 4,98 m, jejíž nosnou konstrukci tvoří 51 vrtaných pilot průměru 600 mm spřažených v hlavách železobetonovou převázkou průřezu 750/800 mm, která je kotvena do zemního masivu soustavou 12 zemních kotev. Výstavbou této stěny se uvolnil prostor pro rekonstruovanou ulici 1.máje, jejíž vozovka je nyní široká 6,50 m, chodník podél nové stěny má konstantní šířku 2,00 m a od vozovky je oddělen 1,00 m širokým travnatým pásem. Původní chodník podél hřbitovní zdi byl upraven tak, že se jeho šíře pohybuje v rozpětí 1,30 – 2,00 m.
Investorem obou staveb byl Středočeský kraj, most vyprojektovala pražská společnost Pontex s.r.o., a opěrnou stěnu včetně rozšíření ul.1máje pak společnost Milota s.r.o. z Kladna. Regionální operační program Střední Čechy proplatil 92,5%. Obě stavby dohromady stály 23 mil. korun. Zhotovitelem byla firma Strabag.
Fotografie:
- Starý most
- Původní opěrná zeď
- Provizorní most
- Po demolici
- Pilíře opěrné zdi
- Opěrná zeď po odbagrování
- Samé železo
- Most od Ostrovského potoku
- Opěrná zeď dokončena
- Nový most